Hoe effectief is je huidige website?
Om een conversiedoel vast te stellen kijken we naar het conversiepercentage van je site. De mate waarin je website nu converteert wordt door veel factoren bepaald en is o.a. afhankelijk van:
- Uitstraling
- De mate waarin stijl en inhoud aansluiten bij de verwachtingen van de bezoeker
- Gebruikersvriendelijkheid
- Overzichtelijkheid
- Kwaliteit van de teksten (SEO copywriting)
Nadat er een heldere en meetbare conversiedoelstelling is geformuleerd, bepalen de consultants van Stramark de conversiedoelgerichtheid van je huidige website. Dit doen zij aan de hand van de volgende criteria:
- Is het voor bezoekers direct duidelijk wat je website te bieden heeft
- Communiceer je duidelijk waarom jouw aanbod aantrekkelijker is dan dat van de concurrentie?
- Beantwoordt de website de meest voor de hand liggende vragen die klanten zouden kunnen hebben?
- Spoort de website bezoekers via zogenaamde ‘calls to action’ aan tot het doen van een productaankoop of informatieaanvraag?
- Hoe eenvoudig is het voor bezoekers om een product te kopen of informatie aan te vragen?
Vervolgens krijg je van ons adviezen om de effectiviteit van je website te optimaliseren.
Zo kun je direct aan de slag!
De conversiekracht van een website is van vele factoren afhankelijk. Conversie optimalisatie kan op verschillende manieren worden bereikt. Stramark geeft conversie optimalisatie advies over ontwerp, functionaliteit en teksten van je website. Zo wordt het optimaliseren van je website concreet en kun je direct aan de slag.
De structuur en de teksten moeten je potentiële klanten aanzetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van informatie. Knoppen, formulieren en de afrekenprocedure (winkelwagentje) moeten ervoor zorgen dat je bezoekers het conversiedoel bereiken. Het liefst in zo min mogelijk stappen.
Website optimalisatie door Stramark: dé conversie specialist
Er zijn altijd creatieve mogelijkheden om de conversie van je website te verbeteren. Voor jou als ondernemer is het vooral belangrijk om te weten welke verbetering snel leidt tot het beste resultaat.
Ben je benieuwd hoe jouw conversie een boost kan krijgen? Neem dan contact op met Stramark. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Wij vertellen je graag wat website optimalisatie je kan opleveren vergeleken met het aantrekken van meer bezoekers door SEO of SEA. Het is zelfs mogelijk om een conversie optimalisatie adviesrapport voor je op te stellen. Hierin doen we aanbevelingen op maat die de effectiviteit van je website zullen verhogen.
Kun je het niet allemaal zelf realiseren? Geen probleem. Als website optimalisatie bureau voeren wij ook projectmanagement uit. Op verzoek coördineren en controleren wij de uitvoering van onze conversie optimalisatie en adviezen die conversie verhogen.
Veelgestelde vragen over conversie optimalisatie
📈 Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie is van je bezoekers klanten maken. Ons doel is om het aantal conversies, en dus ook het conversiepercentage, te verhogen. Door website optimalisatie verbetert de ervaring van je klanten op de website. Hierdoor zullen zij sneller overgaan tot bestellen.
🤔 Wat is het doel van conversie optimalisatie?
Je probeert het conversiepercentage te verhogen. Wat je onder conversies verstaat is aan jou. Een conversiedoel kan bijvoorbeeld zijn: aanmelden voor de nieuwsbrief, een whitepaper downloaden, leads genereren of producten/diensten verkopen.
👍 Hoe werkt conversie optimalisatie?
Eerst probeer je meer bezoekers naar je website te trekken d.m.v. Google Ads. Ook ga je je website optimaliseren. Dit verbetert de gebruikerservaring van de bezoekers die op je website komen. Hierdoor zullen zijn sneller overgaan tot het doen van een aankoop, inschrijven voor de nieuwsbrief, etc.
💰 Wat kost conversie optimalisatie?
Dat ligt onder andere aan de doelstelling die je hebt, de markt waarin je opereert en de concurrentie waar je mee te maken hebt. Binnen het mkb zien we dat, bij het verkrijgen van meer omzet, een investering van 5 tot 15% van die omzet nodig is. Bij online marketing draait het niet alleen om de investering, maar juist ook om wat het oplevert. Om te weten wat online marketing jou op kan leveren kun je bij Stramark een gratis SEO en/of SEA analyse aanvragen. Zo weet jij hoe je de marketing investering terug kunt verdienen en wanneer je business case positief is. Vraag een vrijblijvende analyse aan of neem vrijblijvend contact op met Hans
😄 Wat zijn de voordelen van conversie optimalisatie uitbesteden?
Het uitbesteden van conversie-optimalisatie biedt voordelen zoals toegang tot expertise, objectieve evaluatie, tijdsbesparing, gebruik van geavanceerde tools en een resultaatgerichte aanpak. Dit resulteert vaak in verbeterde conversieratio’s, hogere verkoop en een grotere impact op bedrijfsresultaten.