Regelmatig vragen wij aan klanten of zij ons willen toevoegen aan Google Analytics. Dit is iets wat je waarschijnlijk niet dagelijks doet. Vandaar dat we hieronder een korte uitleg geven over hoe je gemakkelijk een nieuwe gebruiker toevoegt aan jouw Google Analytics account.
Gebruiker toevoegen aan Google Analytics
Belangrijk om mee te beginnen: het e-mailadres dat je toevoegt moet gekoppeld zijn aan een Google-account.
E-mailadressen die niet zijn gekoppeld aan Gmail krijgen helaas geen toegang.
Stap 1.
Open de Google Analytics omgeving en log in. Klik hier om naar Google Analytics te gaan.
Stap 2.
- Selecteer bovenin het gewenste account waaraan je de gebruiker wilt toevoegen.
- Klik linksonder op Beheerder.
Stap 3.
Klik in de kolom Account op Gebruikersbeheer.
Stap 4.
Klik in de lijst Accountrechten op + en klik op Gebruikers toevoegen.
Stap 5.
- Geef het e-mailadres op voor het Google-account van de gebruiker.
- Selecteer Breng nieuwe gebruikers op de hoogte via e-mail om een bericht naar de gebruiker te sturen.
Stap 6.
Selecteer de gewenste rechten. Kies Bewerken, Samenwerken, Lezen en analyseren en Gebruikers beheren.
Stap 7.
Klik op Toevoegen.
Stap 8.
Je bent klaar!
Waarschijnlijk hebben we je gevraagd om ons ook toegang te verlenen tot Google Ads, Google Tag Manager, Google Search Console, Google Mijn Bedrijf, Twitter en Facebook Business Manager. Met de handleidingen hieronder regel je dit snel en gemakkelijk!
Handleiding – Google Ads Managersaccount toevoegen
Handleiding – Google Merchant Center gebruiker toevoegen
Handleiding – Google Tag Manager gebruiker toevoegen
Handleiding – Google Search Console gebruiker toevoegen
Handleiding – Google Mijn Bedrijf gebruiker toevoegen
Handleiding – Twitter gebruiker toevoegen
Handleiding – Facebook Business Manager gebruiker toevoegen
Reacties