De feestvreugde houdt aan in Amsterdam, want zojuist is het officieel bekendgemaakt: Stramark staat dit jaar wederom in de Emerce100! Als online marketing bureau zijn we gestegen naar de tweede plaats in de top van de categorie Digital Marketingbureaus klein.
Stramark in de Emerce100: een indrukwekkende stijging
Online Marketing Bureau Stramark maakt niet alleen opnieuw een opvallende entree in de top van de Emerce100-lijst, maar behaalt ook meteen 6 sterren, wat ons een gedeelde tweede plaats oplevert. Hiermee staan we op de 2e plek van alle online marketing bureaus van onze omvang in Nederland. Daar zijn we natuurlijk enorm trots op en we willen deze prestatie graag met jullie delen!
De impact van onze gestegen positie in de Emerce100 voor jou
De Emerce100 is een kwaliteit- en imago-onderzoek. Onze 2e plaats betekent dat we een nog beter imago hebben en nog hogere kwaliteit bieden dan vorig jaar. We scoren dus uitstekend op het gebied van kennis, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit.
Enkele voordelen die je bij ons ervaart:
– Kosteloze audits en vooronderzoeken
– Direct contact met een specialist
– Focus op resultaat en proactieve aanpak
– Maandelijkse updates over de voortgang en resultaten
Wil je jouw website- en zoekmachine optimalisatie (SEO), Online advertising (SEA) of Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) aan ons uitbesteden? We bewijzen je graag dat we alle lovende woorden meer dan waard zijn.
Daarom bieden wij de vrijblijvende Keyword audit, Google Ads audit en SEO audit aan. De specialisten van Stramark zitten klaar om jouw zoekwoordenlijst of Google Ads account onder de loep te nemen. We sturen jou kosteloos het resultaat toe en geven advies hoe het beter kan. Geheel vrijblijvend. Vervolgens kun je aan de slag om meer en betere bezoekers binnen te halen.
Volg onze Social Media accounts voor online marketing tips! LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter.
Over de Emerce100
De Emerce100 is een kwaliteits- en imago onderzoek, uitgevoerd door Emerce en onderzoeksbureau Motivaction. De redactie van Emerce heeft een vragenlijst gemaakt en verspreid en Motivaction heeft de data verzameld. Samen hebben zij de resultaten verwerkt.
Hoe de beoordeling voor de Emerce100 werkt
Eerst is een longlist bedrijven aan experts voorgelegd voor feedback. Daaruit is de lijst van uiteindelijk te onderzoeken bedrijven gekomen. Op deze zogenaamde medium-list stonden dit jaar 998 bedrijven. Deze bedrijven in het onderzoek werden meegenomen voor beoordeling, verdeeld over meerdere categorieën.
Respondenten kregen de bedrijven ter beoordeling voorgelegd. Deze respondenten binnen het onderzoek bepaalden voor vier criteria de rangorde van belangrijkheid wat betreft de keuze van een aanbieder. Deze criteria bestonden uit:
- kennis/know-how
- prijs-kwaliteitverhouding
- betrouwbaarheid
- flexibiliteit
Dit jaar werd ook de Net Promoter Score (NPS) van een bedrijf meegenomen. Dit is een belangrijke KPI voor klanttevredenheid en klantloyaliteit. De respondenten konden geen bedrijf beoordelen binnen de categorie waarin zij zelf werkzaam zijn. Dit om oneerlijke concurrentie te voorkomen. De lijst van bedrijven en de categorie-indeling is samengesteld door Emerce en een pool van externe experts.
Berekening Eindlijst
Het gaat om de beoordeling van de kwaliteit van e-business bedrijven in vijf sectoren:
- Bureaus
- E-business Services
- Media & Advertising
- Software
- Venture
Binnen deze sectoren worden bedrijven dan weer opgesplitst in subcategorieën. Zo bestaat de sector ‘Bureaus’ bijvoorbeeld uit meerdere subcategorieën die niet alleen van elkaar verschillen qua diensten en services, maar ook in bedrijfsgrootte. Elk bedrijf dat in de Emerce 100 verschijnt, heeft een beoordeling ontvangen van een benodigd minimaal aantal respondenten.
Net als voorgaande jaren is de rangorde van de bedrijven in de Emerce100 bepaald aan de hand van een score. Hoe deze score tot stand komt, is als volgt:
- Voor elk van de vier criteria (kennis/knowhow, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit) is een beoordeling gegeven op een zevenpuntsschaal, waarbij 1 voor zeer slecht stond en 7 voor zeer goed.
- De rangorde van belangrijkheid is gevraagd aan de respondenten. Deze is omgezet in een gewicht per criterium per categorie. Het gewicht is bepaald door de som van deze vier producten te delen door het totaal aantal respondenten van de categorie.
- Om de totaalscore van een bedrijf te berekenen is de score van dat bedrijf op de vier criteria vermenigvuldigd met de gewichten van de criteria. In de resultaten zijn alleen die bedrijven opgenomen waarvan de totaalscore tot stand is gekomen op basis van de beoordeling van minimaal vijftien respondenten. Gezien het beperkt aantal waarnemingen van sommige bedrijven dienen de resultaten als indicatief te worden beschouwd.
- De Net Promoter Score is bepaald door deelnemers te vragen in hoeverre ze een bedrijf zouden aanraden aan vriend of collega, op een schaal van 0 tot 10. De antwoorden per bedrijf zijn eerst ingedeeld in drie groepen: detractors, passives en promoters. De uiteindelijke NPS is bepaald door middel van de formule NPS = percentage promoters – percentage detractors.
Reacties