Vraag jij je soms ook af of je Google AdWords campagnes niet veel meer geld kosten dan dat ze opleveren? Het antwoord is vaak ja, ze kosten meer geld dan dat ze opleveren. Tegenwoordig is Google AdWords een complex programma geworden. Zonder de juiste kennis is het bijna onmogelijk om zomaar een rendabele campagne op te zetten. Het optimaliseren van AdWords campagnes vergt daarnaast tijd en concentratie. Iets wat de meeste ondernemers vaak niet hebben. Meestal hebben die honderden dingen die eigenlijk tegelijk moeten gebeuren. Het goed beheren van een Google AdWords campagnes is daar in veel gevallen niet 1 van. Hierdoor draaien campagnes vaak onnodig lang met veel te hoge kosten en veel te weinig conversies.
Veel gemaakte fouten
Als AdWords consultant krijg ik vaak vlug opgezette campagnes onder ogen. Veel gemaakte fouten die ik daar in tegen kom zijn:
- Draaien met Display Select campagne
- Automatisch bieden aanhebben staan
- Alle talen getarget
- Alleen maar brede zoekwoorden ingesteld
- Geen relevante advertentie teksten
- Te algemene landingspagina
- Teveel zoekwoorden in 1 advertentiegroep
- Geen conversies meting actief
- Geen advertentie extensies
- Adverteren in mobiele apps
- Onlogische account structuur
Door alleen al het oplossen van deze bovenstaande veelgemaakte fouten kan er behoorlijk wat geld bespaart worden met AdWords. Daarnaast verhoogt het de kans op relevant verkeer en dus ook omzet.
Google AdWords Scan
Bij Stramark worden we blij van goede resultaten uit Google AdWords. Dit begint bij een gestructureerd account en goed ingestelde campagnes. Graag geven wij aan advies aan MKB bedrijven hoe zij hun AdWords account beter kunnen inzetten. Dit doen wij doormiddel van een Gratis AdWords Scan. Een gecertificeerde AdWords specialist beoordeelt het account op de meest vitale punten. Denk hierbij aan:
- Account structuur
- Campagne instellingen
- Zoekwoord targeting
- Advertentie teksten
- Landingspagina’s
- Advertentie extensies
- Conversie meting
De aanbevelingen uit de AdWords Scan worden in een compact document naar je toegestuurd. Na het doorvoeren van de wijzigingen uit de AdWords Scan heb je een stabiel AdWords account draaien die geen geld meer verslind aan irrelevante zoektermen.
Als je je AdWords account met een frisse blik wilt laten beoordelen, vraag dan vrijblijvend de Gratis AdWords Scan aan!
Reacties