Vraag hier een online marketing offerte aan
Hoe werkt Online Marketing?
Een website zonder bezoekers heeft geen zin. Het zou mooi zijn als mensen die specifiek op zoek zijn naar de producten of diensten die je aanbiedt bij jou op de website terecht komen. En dan ook daadwerkelijk een aankoop doen of in ieder geval hun gegevens achterlaten.
Online Marketing heeft veel aspecten. Tegenwoordig moeten al deze aspecten optimaal zijn ingericht om de klanten te overtuigen om hun aanschaf te doen, of hun gegevens achter te laten. Afhankelijk van het type dienst of product zijn bepaalde marketing kanalen in meer of mindere mate effectief.
Zoekmachine Marketing is een krachtige manier om producten of diensten te verkopen. Het zorgt er voor dat een website hoog in Google komt te staan. Zoekmachine Marketing bestaat uit Zoekmachine Adverteren en Zoekmachine Optimalisatie. Dus betaald en onbetaald hoog in Google. Voor beide is specialistische kennis en ervaring belangrijk om te komen tot goede resultaten.
Zoekmachine Adverteren (Google Ads)is krachtig, omdat er direct meer bezoekers in aanraking worden gebracht met de geadverteerde producten of diensten. Vaak is snel duidelijk waar de potentie voor verkoop van die producten of diensten het grootste is. Dit kan gezien worden door het aantal impressies en clicks, en vaak de daadwerkelijke aanvragen of verkopen.
Zoekmachine Optimalisatie maakt gebruik van de kennis van zoekmachine adverteren over keywords en marketing boodschap. Verder wordt de techniek van de website geoptimaliseerd, zodat Google optimaal begrijpt waar de website over gaat. Deze optimale marketing boodschap kan je ook weer gebruiken in andere uitingen.
Linkbuilding is het verbeteren van de autoriteit en reputatie van een website. Websites met hoge autoriteit en reputatie worden door Google hoger geplaatst dan inhoudelijk vergelijkbare websites. Dit doen we door inkomende links te creëren vanaf andere websites.
Social Media Marketing geeft de mogelijkheid om producten en diensten onder de aandacht te brengen als mensen niet specifiek op zoek zijn. Dit is dus uitermate geschikt voor awareness campagnes. Ook zijn er mogelijkheden om bezoekers van je website nogmaals te verleiden naar je website te gaan of hun gegevens achter te laten.
Conversie Optimalisatie is het optimaliseren van de beleving van de klant. Dit doe je door de technische werking aan te passen aan wat de klant verwacht. Visueel te zorgen dat de bezoeker de gewenste actie maximaal gebruikt. Duidelijk te zijn over wat je aanbiedt. Op basis van alle data die verzameld wordt over wat werkt en wat niet werkt, analytics, mouse en clicktracking kan de website continue worden verbeterd.
Agile Marketing is de werkmethode van Online Marketing Bureau Stramark. Dit betekent voor ons dat we een plan maken op basis van de doelstellingen en budget van de scale up. We meten continue de resultaten en verbeteren proactief waar mogelijk en waar nodig. We reageren snel, zijn flexibel en de klant praat rechtstreeks met de specialist. In rapportages en statusupdates houden we de klant op de hoogte op basis van prioriteit, van wat we proactief doen en wat we van plan zijn. We zetten de uren zo effectief mogelijk in. Ongebruikte uren worden meegenomen naar de volgende maand. We doen wat nodig is met ‘Focus op Resultaat’.