Online Marketing Bureau Stramark team  klein

Tegenvallende resultaten AdWords? Tijd voor Grondige Scan!

Tegenvallende resultaten AdWords Tijd voor Grondige Scan

Vraag jij je soms ook af of je Google AdWords campagnes niet veel meer geld kosten dan dat ze opleveren? Het antwoord is vaak ja, ze kosten meer geld dan dat ze opleveren. Tegenwoordig is Google AdWords een complex programma geworden. Zonder de juiste kennis is het bijna onmogelijk om zomaar een rendabele campagne op te zetten. Het optimaliseren van AdWords campagnes vergt daarnaast tijd en concentratie. Iets wat de meeste ondernemers vaak niet hebben. Meestal hebben die honderden dingen die eigenlijk tegelijk moeten gebeuren. Het goed beheren van een Google AdWords campagnes is daar in veel gevallen niet 1 van. Hierdoor draaien campagnes vaak onnodig lang met veel te hoge kosten en veel te weinig conversies.

Veel gemaakte fouten

Als AdWords consultant krijg ik vaak vlug opgezette campagnes onder ogen. Veel gemaakte fouten die ik daar in tegen kom zijn:

  • Draaien met Display Select campagne
  • Automatisch bieden aanhebben staan
  • Alle talen getarget
  • Alleen maar brede zoekwoorden ingesteld
  • Geen relevante advertentie teksten
  • Te algemene landingspagina
  • Teveel zoekwoorden in 1 advertentiegroep
  • Geen conversies meting actief
  • Geen advertentie extensies
  • Adverteren in mobiele apps
  • Onlogische account structuur

Door alleen al het oplossen van deze bovenstaande veelgemaakte fouten kan er behoorlijk wat geld bespaart worden met AdWords. Daarnaast verhoogt het de kans op relevant verkeer en dus ook omzet.

Google AdWords Scan

Bij Stramark worden we blij van goede resultaten uit Google AdWords. Dit begint bij een gestructureerd account en goed ingestelde campagnes. Graag geven wij aan advies aan MKB bedrijven hoe zij hun AdWords account beter kunnen inzetten. Dit doen wij doormiddel van een Gratis AdWords Scan. Een gecertificeerde AdWords specialist beoordeelt het account op de meest vitale punten. Denk hierbij aan:

  • Account structuur
  • Campagne instellingen
  • Zoekwoord targeting
  • Advertentie teksten
  • Landingspagina’s
  • Advertentie extensies
  • Conversie meting

De aanbevelingen uit de AdWords Scan worden in een compact document naar je toegestuurd. Na het doorvoeren van de wijzigingen uit de AdWords Scan heb je een stabiel AdWords account draaien die geen geld meer verslind aan irrelevante zoektermen.

Als je je AdWords account met een frisse blik wilt laten beoordelen, vraag dan vrijblijvend de Gratis AdWords Scan aan!

Over de schrijver: Mitchell Stuurman

Google AdWords Certified Professional. Wordt blij van goede resultaten!

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

Google Ads Whitepaper

Hoe maak je geweldige ads? >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Gratis advies in je mailbox

Marketing Audit
Google Ads Audit
Keyword Audit
SEO Audit
Social Media Audit
Offerte aanvragen

Top Blog Categorieën

Online Marketing
Google Ads
SEO
SEO Copywriting
Webshop
Social Media Marketing
Linkbuilding
Email Marketing
Team Stramark
Instructies gebruiker toevoegen

Volg je ons al?

LinkedIn
Facebook
Instagram
Twitter

Site in English

Digital Marketing Agency
Google Ads Marketing Agency
Search Engine Optimization Agency