De gloednieuwe functie van Google AdWords om je display campagnes écht rendabel te krijgen
Veel AdWords adverteerders vinden het lastig om een rendabele campagne in het display netwerk te krijgen. Vaak is de targeting binnen AdWords niet optimaal en toon je je advertenties aan een te breed publiek. Bounce percentages blijven hoog en het geld brandt uit je zakken. Google heeft 2 maanden geleden al de Affiniteitsdoelgroepen en de In-Market doelgroepen toegevoegd aan de display targeting. Echter staan hier doelgroepen in voor de grote populaire markten. Wat nu als je een specifieke dienst aanbiedt waarvan geen doelgroepen te vinden zijn binnen AdWords? Met remarketing bereik je namelijk alleen mensen die je website al eens bezocht hebben. AdWords komt een dezer dagen met een nieuwe manier van targeting. Deze manier van targetten helpt je in mijn ogen beter dan ooit om het juiste publiek te bereiken. Het zoeknetwerk en het display netwerk smelten hierbij samen, een combinatie van zoekwoord targeting en remarketing: Display Select Keywords!
Display select keywords?
Deze gloednieuwe functie van Google maakt het mogelijk om potentiële klanten vanuit het zoeknetwerk te targetten. Stel je verkoopt visite kaartjes. Uit je ervaring binnen het zoeknetwerk blijkt dat mensen die zoeken op het woord “visite kaartje laten drukken online” vaak converteren. Het zijn mensen die serieus geïnteresseerd zijn in deze dienst. Uiteraard zijn er meerdere aanbieders en klikt niet altijd iedereen op jouw advertentie. Met display select keywords kan je mensen die niet op jouw advertentie geklikt hebben alsnog specifiek benaderen. Ze worden namelijk vanuit het zoeknetwerk toegevoegd aan de targeting groep in je display select keyword campagne. Vervolgens kan je deze mensen met display advertenties (tekst en beeld) alsnog benaderen. Het grote voordeel? Je weet zeker dat deze mensen binnen je doelgroep vallen. Ze hebben namelijk al eerder in het zoeknetwerk met een relevante zoekopdracht naar jouw dienst gezocht, alleen niet op je advertentie geklikt. Hierdoor besteed je AdWords budget beter omdat de targeting in het display netwerk veel specifieker is.
Display select keywords in een notendop
- Je hebt een campagne in het zoeknetwerk draaien en weet welke zoekwoorden goed converteren
- Maak een display campagne aan en zet hier deze goed converterende zoekwoorden in
(Binnenkort is er een vinkje beschikbaar waarmee je aangeeft dat je zoekwoorden display select keywords zijn) - Iemand zoekt op één van je display select keywords in google en klikt niet op jouw advertentie
- Deze persoon wordt automatisch toegevoegd aan de targeting groep in je display select keyword campagne
- Vervolgens krijgt de persoon jouw product/dienst te zien als hij/zij op een website in het display netwerk surft
De functie “display select keywords” wordt zeer waarschijnlijk nog in november uitgerold in heel Nederland. Mocht iemand in het zoeknetwerk wel op jouw advertentie klikken dan komt deze persoon uiteraard gewoon in je remarketing lijst te staan.
Stramark beheert voor midden en klein bedrijven Google AdWords campagnes. Onze gecertificeerde AdWords specialisten hebben direct contact met Google. Hierdoor zijn wij vaak als eerste op de hoogte van nieuwe AdWords functies. Onze specialisten voeren deze nieuwe functies direct door indien relevant . U heeft daardoor vaak als een van de eerste een voorsprong binnen AdWords ten opzichte van uw concurrenten.
Benieuwd wat onze AdWords specialisten voor u kunnen betekenen? Neem vrijblijvend contact op!
Reacties