Als je overweegt facebook likes te kopen, of overweegt om te adverteren op facebook; doe wat meer onderzoek naar waarom je dat zou willen en wat je verwacht daarvan.
Als je bovenstaande video helemaal afkijkt zal je zien dat het kopen van facebook likes of adverteren op facebook wel eens tegen je zou kunnen werken.
Ons advies is om goed naar de de doelstellingen van je facebook page, je website en je bedrijf te kijken en je goed te laten adviseren over de beste actie.
Nooit Facebook likes kopen!
Het kopen van facebook likes werkt zoals in het filmpje uitgelegd eerder tegen je dan voor je. Je kunt jezelf afvragen waarom het interessant is om meer facebook likes te krijgen… Door meer likes op facebook pagina lijkt het in de eerste instantie alsof je pagina meer animo heeft dan andere pagina’s. Het doel van een Facebook pagina is altijd om een boodschap te verspreiden aan een specifieke doelgroep. Op het moment dat iemand echt jouw pagina liked kan je er meestal van uitgaan dat deze like van iemand komt die jouw product, dienst of boodschap ook echt leuk en interessant vind. Iemand die jouw pagina liked omdat hij of zij daar geld voor krijgt heeft vrij zeker weinig tot geen interesse in jouw pagina. Deze like zal dan ook naar verwachting nooit een post liken / delen of reageren op de post.
Echte facebook likes vs. nep likes.
Stel je voor dat je een bericht plaats op je pagina die meer dan 1000 facebook likes heeft. Als dan slechts 6 mensen deze post liken en laat staan dat de facebook post gedeeld wordt zorgt dit voor een vreemd beeld. Waarom liken al die mensen de pagina als jouw boodschap de minimale interactie oplevert? Ze krijgen immers wel de boodschap in hun tijdlijn….
Voor elke bezoeker die op je facebookpagina komt wordt snel duidelijk dat de “1000 likes” niet gebruikers van Facebook zijn die het echt leuk vinden waar je pagina over gaat. Een tegenvoorbeeld hiervan is een pagina met 100 echt verkregen gratis facebook likes. De eigenaar van de Facebookpagina plaatst een post welke gezien wordt door zijn trouwe likers. Deze post wordt ook oprecht geliked door bv. 48 van de 100 likers, er wordt op gereageerd en de post word ook gedeeld ook.
Nep facebook likes. Effecten en conclusie.
Als je naar het bovenstaande voorbeeld kijkt komen wel snel tot de volgende conclusie. Het 2e voorbeeld heeft een gunstigere uitkomst dan het eerste voorbeeld. Omdat de post veel meer interactie heeft, zal deze post ook meerdere malen in diverse tijdlijnen terugkomen. Het filmpje hierboven bevestigd dit dus we kunnen een conclusie trekken dat het algoritme van Facebook is gebaseerd op de interactie van een like met jouw pagina en dus niet het aantal likes zelf. Facebook pagina likes kopen raden we dus hierbij sterk af.
Facebook Edgerank Algoritme
Facebook likes zijn de eerste graadmeter waarin wordt bepaald hoe populair een pagina is. Het algoritme van Facebook ( Edgerank ) kijkt zoals je kunt verwachten wel een stukje verder dan alleen de aantallen. Zoals hierboven al beschreven en bevestigd in de video geven recente berichten ook aan dat het Edgerank algoritme op basis van meerdere factoren handelt. De populariteit van een pagina word door deze factoren bepaald. De populariteit van een pagina en posts bepalen weer in hoeverre de post in diverse tijdlijnen terecht komt bij andere facebook gebruikers.
Factoren populariteit facebookpagina
Wat de factoren precies zijn kunnen we uiteraard alleen maar naar gissen. Wel kunnen we de drie belangrijkste factoren onderscheiden. Likes , shares en comments! Uit verschillende bronnen zijn er berichten dat ook de verhoudingen hierbij een rol spelen. Een post met weinig likes en veel comments kan duiden op een bericht met veel negatieve reacties.
Ook is opgevallen dat een berichten in combinatie met een afbeelding beter scoren. Daarnaast zijn tijdstippen van het plaatsen van berichten ook van belang. De meeste Facebook activiteit vind plaats tussen 8 en 9 ‘s ochtends, 12 en 1 uur in de middag en in de avonduren zijn er wat pieken hier en daar.
Tot slot zijn de kleine indicatoren waar we niet direct bij stil staan ook cruciaal voor Edgerank. Denk hierbij aan Facebook gebruikers die je pagina wel hebben geliked, maar vervolgens aangeven dat ze geen updates meer willen ontvangen. Of voorgestelde berichten die worden weggeklikt met een kruisje. Dit zijn erg duidelijke factoren die aangeven dat de inhoud van de berichten niet aanspreekt, of zelfs als vervelend worden beschouwd.
Facebook adverteren
Als zoekmachine marketing bureau willen we wel aangeven dat we middels Facebook adverteren alsnog mooie resultaten kunnen bereiken. Met de informatie die we halen uit zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie kunnen we veel informatie houden om vervolgens heel gericht op Facebook hiermee te adverteren. Facebook remarketing is een erg sterke tool hiervoor. Ook is het zo dat sommige doelstellingen beter met Facebook te behalen zijn dan met SEO / SEA. Zeker als we de kosten vergelijken kan Facebook soms een veel betere oplossing bieden voor de doelstellingen en targets van onze klanten!
facebook likes kopen |
likes kopen |
likes kopen facebook |
kopen likes |
facebook likes |
koop facebook likes |
likes facebook kopen |
facebook pagina likes kopen |
meer likes op facebook |
likeskopen |
kopen-likes |
gratis facebook likes |
likes kopen op facebook |
hoe krijg je meer facebook likes |
likes kopen facebookpagina |
nederlandse facebook likes kopen |
facebook likes kopen betrouwbaar |
facebook likes kopen gratis |
meer likes facebook |
Onderzoek en video dankzij : Veritasium
Reacties