Het belang van snippets in zoekmachine marketing
We willen allemaal gevonden worden in Google en het liefst ook getoond worden als eerste resultaat. Nu is bovenaan staan in de Google resultaten natuurlijk erg mooi, maar vergeet ook zeker niet om aandacht te besteden aan hoe dat uiteindelijke zoekmachine resultaat er voor de betreffende zoeker uitziet. Want pas als de boodschap die getoond wordt aantrekkelijk is voor je klanten, zullen zij daadwerkelijk naar je doorklikken. Daar komen zoekmachine snippets om de hoek kijken.
Bepaal zelf wat er zichtbaar is met een Google snippet
We zien nog veel te vaak zoekresultaten die niet aantrekkelijk zijn opgemaakt. Soms komt dit door de techniek en soms doordat website-eigenaren zich moeilijk kunnen voorstellen hoe het er uit komt te zien als ze aan het werk zijn in hun CMS. Gebruik daarom voortaan onze snippet-tool en bepaal zelf hoe het moet worden. Stuur het vervolgens aan uw websitebouwer door, zodat hij kan regelen dat het ook daadwerkelijk zo getoond gaat worden. Zowel de title tag als de meta description tag en de URL worden meegenomen in de tool. Zelfs rich snippets kunnen aangemaakt worden.
Reacties