Vorige maand heeft Google in een groter aantal zoekresultaten de local 3 pack geïmplementeerd. Voor veel business die in de top 5 stonden betekende dit visueel gezien een duidelijke achteruitgang. Immers, de normale zoekresultaten worden duidelijk naar beneden gedrukt en staan minder onder de aandacht.
Google heeft voor veel meer keywords besloten om de Local 3 Pack te gebruiken. Vroeger was het voornamelijk voor bakkers en schoenmakers. Later was dit ook voor webdesign bedrijven het geval. Tegenwoordig komt het bij heel veel resultaten voor. Niet altijd is de locale intent gelijk duidelijk. Bij het keywords “Zoekmachine Marketing” is het tegenwoordig ook het geval.
Local 3 Pack Google
In de zoekresultaten zie je zeer duidelijk de landkaart met drie resultaten:
Verwachting Local 3 Pack in Google:
De verwachting zou zijn dat het aantal mensen wat er op klikt heel hoog zou zijn. Op https://business.google.com kan je kijken hoeveel impressies je krijgt en hoeveel clicks en andere interacties.
Dit valt vies tegen:
Stramark staat vaak bovenaan. Met een duidelijke boodschap en de review sterretjes en toch komen er bijna geen clicks uit: Zie de volgende resultaten.
Dus: Als jij je druk maakt over de Local 3 Pack in Google, adem rustig in, ga naar business.google.com en kijk zelf wat jouw resultaten zijn voordat je in paniek raakt.
Laat me weten wat in jouw ervaringen zijn!
Reacties