Integratie tussen Analytics en Adwords – voor nog beter campagnebeheer
In het artikel Google Adwords Conversie Tracking wordt beschreven hoe met behulp van Adwords conversie tracking het aantal conversies uit Adwords te meten. Door uw Adwords account te koppelen met uw Google Analytics account, kunt u het bezoekersgedrag op uw website nog beter analyseren en dus nog meer nuttige inzichten verkrijgen. Door Adwords te koppelen met Google Analytics, kunt u in Google Analytics bijvoorbeeld beschikken over de volgende informatie:
- Aantal conversies behaald uit onbetaalde bezoeken
- Waarde van conversies behaald uit onbetaalde bezoeken (met behulp van Google Analytics eCommerce Tracking)
- Uitgebreidere informatie over het gedrag van uw bezoekers, zoals het aantal bekeken pagina’s (voor zowel organische bezoekers als bezoekers uit Adwords)
- Aantal bezoekers dat bijna converteerde, maar voortijdig ‘uitviel’ (uitval doeltrechter)
- Pagina’s die bezoekers het meest bezochten alvorens te converteren (omgekeerde conversiepaden)
Analyse van deze data in Google Analytics kan inzichten geven om uw Adwords campagne te verbeteren. Zo kan vergelijking in Google Analytics tussen het aantal conversies uit betaalde vs. onbetaalde bezoeken de effectiviteit van uw adwords campagne in perspectief zetten.
Reacties