Bezig met SEO en website optimalisatie? Blijf alert!
Over zoekmachine optimalisatie, ook wel website optimalisatie genoegd, is veel informatie beschikbaar. Een zoekopdracht in Google zoals ‘SEO’ , ‘zoekmachine optimalisatie’ en ‘website optimalisatie’ resulteert in meer dan 1 miljoen zoekresultaten. Uit deze enorme hoeveelheid informatie en SEO tips blijkt dat:
- De regels voor zoekmachine optimalisatie constant veranderen;
- ‘FOUTE’ zoekmachine optimalisatie wordt afgestraft;
- Google regelmatig het algoritme verandert dat de positie bepaalt van je website;
- SEO niet alleen van belang is voor websitebouwers;
- Elke verandering aan de website of webshop impact heeft op de zoekmachineresultaten;
- Lokale zoekmachine optimalisatie belangrijker is dan ooit.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden
We begrijpen dat het lastig is om zoekmachine optimalisatie op de juiste manier in te zetten. Zie je dat je bestaande site maar niet hoger lijkt te komen in de zoekresultaten? Denk dan eens aan een SEO specialist inhuren. Zeker wanneer je een nieuwe website opzet of restylet, met als doel hoge (organische) posities in Google, is het verstandig om een SEO bureau al vroeg in de ontwerpfase te betrekken. SEO optimalisatie heeft namelijk nog meer effect als websitebouwers en designers al bij het ontwerp van de structuur van je website of webshop rekening houden met de vindbaarheid. Dit scheelt enorm in de kosten en verbetert het resultaat. Omdat veel websites in WordPress worden gemaakt besteden we bij Stramark ook aandacht aan WordPress SEO. Lees hieronder wat een SEO bureau is en hoe ze jou kunnen ondersteunen.
Wat is een SEO bureau?
Een SEO bureau of SEO Agency helpt je om hoger in Google te komen. Dit doen ze door alle activiteiten, die bedoeld zijn om een website hoger te laten ranken in de organische (onbetaalde) zoekresultaten, van je over te nemen. Ze streven ernaar hier het maximale uit te halen. Wellicht voelt het uitbesteden als een grote stap of lijkt het uurtarief van een agency hoog, waardoor je liever een fulltime medewerker inschakelt die ermee aan de slag gaat. Toch wegen de voordelen van een bureau hier tegenop. We vertellen je graag waarom.
De voordelen van een SEO bureau
-
- Kennis. Goede zoekmachine optimalisatie vraagt om specialistische kennis. Je moet op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen zodat je voorloopt op je concurrenten. Die kennis heeft een allround marketeer binnen je eigen bedrijf vaak niet. Het Stramark team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme, die continu worden bijgeschoold. Zo kun je rekenen op gedegen advies.
- Ervaring. Wij hebben gewerkt voor verschillende klanten in diverse branches waardoor we jarenlange ervaring hebben opgebouwd. Dit doen we voor klanten in heel Nederland, en zelfs in het buitenland. Hierdoor weten we wat wel of juist niet werkt. Die ervaring kan voor jouw scale-up erg waardevol zijn. Zo zijn we perfect in staat om voor jou een juiste SEO strategie uit te stippelen en plan op te stellen die gebaseerd zijn op jouw onderneming.
- Procedures. Door die ervaring hebben we bij Stramark bepaalde procedures vastgelegd. Hierdoor kan er snel en nauwkeurig gewerkt worden en worden problemen voorkomen. Zo creëren we maximale waarde voor de klant.
- Tools. Voor SEO zijn specifieke tools nodig en die kunnen vrij prijzig zijn. Wij werken er dagelijks mee en kunnen de kosten spreiden over meerdere klanten. Zo kun jij er ook van profiteren!
- Tijd. SEO is een ongoing proces. Voor blijvend resultaat moet je er continu aan werken en bijsturen. Dat vraagt om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan andere taken om je onderneming succesvol te maken. Door samen te werken met onze SEO consultants weet je zeker dat je campagnes goed onderhouden worden. Zij zijn verantwoordelijk, jij hoeft enkel te controleren. Dus, hoeveel tijd wil jij winnen?
- Focus. Ten slotte resulteert uitbesteden in focus, zowel voor jou als je werknemers. Omdat jij en je team zich niet langer bezig hoeven te houden met online marketing taken doet iedereen waar hij goed in is. Zo wordt productief werken gestimuleerd.
Goede website zoekmachineoptimalisatie is maatwerk
Daar weten we bij Stramark alles van. Als zoekmachine optimalisatie specialist doen wij meer dan simpelweg een trucje uitvoeren. We zijn van mening dat zoekmachine optimalisatie van een website of webshop onderdeel moet zijn van een helder geformuleerde online marketingstrategie en voor elke klant uniek moet zijn. SEO is niet alleen het doorvoeren van technische verbeteringen, maar een combinatie van een gedegen analyse, het opstellen van heldere conversiedoelstellingen én goede SEO copywriting. Ook is het een ongoing proces. Het resultaat dat je behaalt is niet blijvend, je moet er continu aan blijven werken. Daarom hebben vrijwel alle klanten een SEO abonnement op maat.
SEO strategie bepalen op basis van winst
Bij Stramark kijken we samen met jou naar je producten en/of diensten. Zo kunnen we vervolgens de belangrijkste keywords bepalen welke het meeste rendement opleveren. Om de SEO strategie compleet te maken kijken we ook naar de concurrentie, prijsstellingen en de posities van deze concurrenten in Google. Zo kunnen we de kansen blootleggen en de website hierop optimaliseren, zodat de vraag van de gebruiker zo goed mogelijk beantwoord wordt. De kans op conversie is hierdoor groter, wat de SEO een positief rendement zal opleveren.
SEO bureau in Amsterdam maar altijd dichtbij
Denk jij aan SEO uitbesteden? Stramark is een professioneel SEO marketing bureau met kantoor in Amsterdam. Zit je bedrijf verder weg? Geen probleem! We hebben zelfs een klant op Texel. We doen dan gewoon het meeste contact telefonisch, middels video calls of e-mailen. Maar wil je graag langskomen, dan ben je natuurlijk altijd welkom op ons kantoor in Amsterdam.
Ben je benieuwd hoe we jouw website of webshop structureel beter vindbaar kunnen maken? Bel ons gerust. Onze SEO specialist kijkt graag wat voor jou de beste aanpak is.
Weet je hoe jouw website ervoor staat? Doe alvast onze gratis globale SEO scan online. Je vindt hem hier: SEO Scan. We zijn benieuwd naar de resultaten!
Veelgestelde vragen over zoekmachine optimalisatie (SEO)
📈 Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie is afgeleid van Search Engine Optimization, ook wel SEO genoemd. Houd je je hiermee bezig, dan optimaliseer je je website om onbetaald hoger te ranken in de organische zoekresultaten. Denk bijvoorbeeld aan het (her)schrijven van teksten, het verbeteren van de websitestructuur en technische verbeteringen.
🤔 Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?
SEO heeft als doel om structureel beter gevonden te worden in zoekmachines. Hiermee kun je meer verkeer naar je website genereren, wat op haar beurt kan zorgen voor meer conversies.
👍 Hoe werkt zoekmachine optimalisatie?
Je verricht verschillende handelingen die er samen voor zorgen dat je website meer waarde krijgt. Denk aan relevante keywords toevoegen, kwalitatieve content schrijven en technische zaken optimaliseren. Een SEO geoptimaliseerde website verschijnt vervolgens hoger in de zoekmachines.
💰 Wat kost zoekmachine optimalisatie?
Dat ligt onder andere aan de doelstelling die je hebt, de markt waarin je opereert en de concurrentie waar je mee te maken hebt. Binnen het mkb zien we dat, bij het verkrijgen van meer omzet, een investering van 5 tot 15% van die omzet nodig is. Bij online marketing draait het niet alleen om de investering, maar juist ook om wat het oplevert. Om te weten wat online marketing jou op kan leveren kun je bij Stramark een gratis SEO en/of SEA analyse aanvragen. Zo weet jij hoe je de marketing investering terug kunt verdienen en wanneer je business case positief is. Vraag een vrijblijvende analyse aan of neem vrijblijvend contact op met Hans
😄 Wat zijn de voordelen van zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Het uitbesteden van zoekmachineoptimalisatie (SEO) heeft verschillende voordelen. Het biedt toegang tot expertise en ervaring van professionals, bespaart tijd, zorgt voor voortdurende optimalisatie, biedt geavanceerde tools en technologieën, en houdt je op de hoogte van de nieuwste trends. Dit kan leiden tot verbeterde online zichtbaarheid en betere resultaten voor jouw website.
Wil jij ook meer bezoekers op je website?
|
|